...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۱، ۰۸:۰۱ ب.ظ

۳

ما اهل کوفه هستیم؟

چهارشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۱، ۰۸:۰۱ ب.ظ

دروغ می گوییم
همه کوفی هستیم
با دشنه هایی که پنهانشان کرده ایم در دلمان
ـ و دستهای خالی مان را نشان می دهیم ـ
به فریادهای «یا لیتنا کنا معک»مان نگاه نکن
یک دشت کرب و بلا و یک حسین کافی است
تا خودمان سر از تن اش جدا کنیم!

۹۱/۰۹/۰۱
راحل

نظرات  (۳)

[...] در یک چنین شرایط بحرانی، ناگهان این خورشید ِ عظمت (حضرت زینب سلام الله علیها) طلوع می کند؛ همان لحنی را به کار می برد که پدرش امیرالمونین بر روز منبر خلافت در مقابل امت خود به کار می برد... «یا أهل الکوفه یا أهل الختل و الغدر» ای خدعه گرها، ای کسانی که تظاهر کردید. شاید خودتان باور هم کردید ک دنباله رو اسلام و اهل بیت هستید؛ اما در امتحان، این جور کم آوردید؛ در فتنه اینجور کوری نشان دادید.

[...] شما رفتارتان، زبانتان با دلتان یکسان نبود. به خود مغرور شدید، خیال کردید ایمان دارید، خیال کردید همچنان انقلابی هستید، خیال کردید همچنان پیرو امیرالمونین هستید...

[...] با بی بصیرتی، با نشناختن فضا، با تشخیص ندادن حق و باطل، کرده های خودتان را، گذشته خودتان را باطل کردید. ظاهر، ظاهر ایمان، دهان پر از ادعای انقلابی گری؛ اما باطن، باطن ِ پوک، باطن ِ بی مقاومت در مقابل بادهای مخالف...

انسان 250 ساله؛ ص 167

۰۲ آذر ۹۱ ، ۱۲:۲۶ بانوی آرام
حرفتون رو  قبول دارم ... و به عینه می بینم . همان مسلمانانی که اسلامشان تنها در شناسنامه ثبت شده است .دین : اسلام تنها چیزی که از دستم بر می آید دعا کردن است .دعا کنیم که وقتی امام زمانمان آمد در زمره کوفیان نباشیم .دعا کنیم که دلهایمان صاف باشد و دستهایمان پر .دعا کنیم که ظاهر و باطنمان یکی باشد .
پاسخ:
ساده انگارانه است اگر فکر کنیم هر کس می گوید "لبیک یا حسین" یا هر کسی که در این ایام سیاه می پوشد و در عزای حسین بن علی سینه میزند، از لبه پرتگاه فتنه‏‏ های آخرالزمان، پایش نمی لغزد.
البته که من هم دعای شما و جناب تربت را میکنم که خدا قدرت تشخیص راه(یا همان بصیرت)را نشانمان بدهد که به وقتش، کار خیلی سخت می شود.
لا یحمل هذا العَلَم الا اهل البصر و الصّبر...
یک نمونه خیلی کوچک از این قصه ای که سر دراز دارد در این لینک است: http://bit.ly/QoqsRT
من با نوت موافقم. جهت اطلاع میگویم که این نوت سر و صدای خیلی زیادی در فضای مجازی کرد!
من به عینه بچه حزب اللهی هایی را می دیدم که مخالف این نوت بودند! بماند؛ قصه اش دراز است و حالم بدتر می شود وقتی به یاد نظرات عجیب و واقعا تاسف آور همین بچه هیئتی های خودمان می افتم! همین هایی که شعار لبیک یا حسین، آقا امام زمان زود بیا، ما اهل کوفه نیستم سید علی تنها بماند و ... سر می دهند! و باز هم بماند که چه حجم شبهه ای از رهگذر این نوت ِ خیلی ساده  بوجود آمد. این یک نمونه کوچک است و قس علی هذا!
(این پاسخ را شاید بعدا ادیت کنم و لینک را بردارم. برای مدتی می ماند اینجا) ,
لبیک یا حسین یعنی: اَنک تکون حاضراً فی المعرکه و لو کنتَ وحده، و لو تَرکک الناس، و التَهمک الناس، و خَزلک الناس ....
پاسخ:
سخن زیبای سید حسن نصرالله عزیزمان است.
از دهان مردی خارج می شود و به دل می نشیند که مردانه زیسته است. و فقط مردانه که زیسته باشی، زبان که لبیک گفت، پای عمل نمی لنگد. و الا قلیلا هستند این مردان. ,

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی