...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۲۰ ق.ظ

۰

آوازهای کوچه باغی آل سعود!

چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۲۰ ق.ظ

قدیم ترهای همین تهران خودمان، همان روزها که «تهران»، «طهران» بود، رهگذران برای غلبه بر ترس ِ شبانه و خلوتی و سکوت کوچه ها و خیابانها، با صدای بلند آوازهایی می خوانند که بین اهالی آن روز طهران به «آوازهای کوچه باغی» معروف بود.

حالا هم اگرچه دیگر تهران، طهران نیست و آن آوازها از اصل که نه، اما از عرف و عادت زندگی مردمانش افتاده است، اما صدای این آوازها هر از گاهی از کشورهای منطقه شنیده می شود؛ که برای خودشان و دوستان و هم پیمانانشان تجویزش می کنند!

هر از گاهی آل سعود و شیخکهای خلیج فارس با ادعا مالکیت بحرین و جزایر سه گانه، ترس از ایران اسلامی ـ به عنوان الگوی بلامنازع بیداری اسلامی در منطقه ـ را در میان آوازهای کوچه باغی شان پنهان می کنند!

این ادعای مضحک در شرایطی مطرح می شود که ایران و 1+5، به مذاکرات بغداد نزدیک می شوند و حضرات امریکایی و صهیونیستی و همپالگی هایشان در منطقه، با سیاست هویچ و چماق، قصد متلاطم کردن فضا و جوسازی های بین المللی علیه ایران را دارند.

البته که اتفاق جدیدی نیست و تکرار مکرر و حقیرانۀ حافظۀ بر باد رفته تاریخی شان است!

حالا بحرین که از صدقه سر شاهنشاهی 2500 ساله فرزند جدا شده و غریب افتادۀ خاک ایرانمان است، بماند؛

اما این اماراتی ها که بر طبق اسناد تاریخی، همراه برخی از شیوخ نواحی خلیج فارس، برای گوسفندچرانی به ابوموسی و فارور و تنب بزرگ و جزیره سیری آمدند و قسم خوردند که غیر این نباشد و خود را رعیت ایران دانستند، طنز سیاسی ـ تاریخی است که بیایند و ادعای مالکیت جزایرمان را بکنند!

مثل این است که وسط تاریخ بایستی و نه عقبه تاریخی داشته باشی و نه اصل و نسب و فرهنگ و تمدن درخور، بعد بیایی، دست ببری در شناسنامه ات و اصل و نسب جعلی بیافزایی و بعد افتخار هم بکنی به این نَسَبَت! مضحک است خیلی!

۹۱/۰۲/۲۰
راحل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی